יום שני, 27 באפריל 2015

חמישה בלוגים שימושיים לכל בעל עסק

אני אוהבת לקרוא. מאז ומתמיד הייתי תולעת ספרים, בשנים האחרונות, עם השינויים שעברו עלי (זוגיות, אימהות, עצמאות עסקית), התכווץ זמן קריאת הספרים שלי וכרגע משמש אותי בעיקר לספרות מקצועית. עם זאת - מצאתי את עצמי נשאבת לעולם הבלוגים. כשגיליתי את העולם הזה, הרבה אחרי שאר העולם, הרגשתי שנחשפתי לעולמות שונים ומגוונים. פתאום הכרתי אנשים חדשים - ממש לעומק! והכל מקריאה וירטואלית של מה שיש להם לחלוק עם העולם.
אני רוצה להקדיש את הפוסט הזה לסקירה של חמישה בלוגים מומלצים, שלי שימשו ומשמשים השראה. 
כותבות אותם בעלות עסקים מצליחות, עם שפע של ידע לחלוק עם העולם. הבלוגים מלאים בידע עיסקי ושיווקי, שכל בעל עסק יכול להפיק הרבה מהתכנים בהם.
אני אוהבת את הנגישות של הידע בבלוגים האלו, את העובדה שכולן השכילו להבין שהידע אותו הן מחלקות חינם מועיל לעסק ואינו חרב פיפיות. 
אבל הכי הכי אני אוהבת - שכולן מפרגנות לקולגות! כולן מציגות לא מעט המון שיתופי פעולה עם בעלי עסקים מתחומים שונים, או מתחום העיסוק שלהן עצמן, מתוך הראייה, המשותפת גם לנו באינרג'וי, ששיתופי פעולה עסקיים וחיבורים אלו ואחרים מצמיחים את כל הנוגעים בעניין. 

הבלוג הראשון "החומרים הקטנים מהם עשויה השראה" של ענבל גבור.

ענבל היא מעצבת גרפית מצליחה, מלאת השראה. כותבת הרבה, כפי ששם הבלוג מרמז, על מקורות ההשראה שלה, חולקת הרהורים אודות החלטות בעסק, מספרת על הדרך המקצועית שלה, הרבה טיפים בנושאי מיתוג וניראות המותג, וכבונוס - הבלוג מפוצץ מתנות גרפיות מעשה ידיה, כמקדמי מכירות של מוצרי הנייר שלה - מה שבכיף נותן השראה למוצרי קד"ם לכל עסק אחר. ככל הנראה הבלוג היפה והאסתטי מכולם...

הבלוגריסטית - יונית צוק

יונית צוק היא קופירייטרית ועורכת תוכן, שבנתה עסק שלם מבלוג! היא אורים ותומים בכל הנוגע לכתיבת בלוג, הקמת בלוג, תחזוקת בלוג וניהול בלוג. 
היא מציעה סדנאות לשיווק באמצעות בלוג, ליווי אישי של בלוגרים ועוד...
הבלוג שלה, כמתבקש, מאוד מעניין, אינטרקטיבי, ומלא טיפים ומתנות לבלוגריסטים עסקיים.
מלבד זאת - היא בעצמה מארחת אנשי עסקים בלוגריסטים מצליחים לראיונות וטיפים, כך שהרבה תחומים יכולים להתחבר לנושא ניהול בלוג ולשאוב השראה מקולגות.

עדי מאור סיסו
עדי היא הבעלים של "ניהול יעיל לבעלות עסקים" וכנראה אחד האנשים הכי אפקטיביים שיש (וגם חובלת בדימוס!). היא חולקת בבלוג רשמים על ספרים וחומר מקצועי בכל הקשור לניהול זמן, אפקטיביות בעבודה, איזון קריירה-משפחה ועוד. היא נותנת המון המון טיפים וכלים לניהול זמן יעיל, מזמינה להרצאות חינמיות ווובינרים בנושא.
היא נוסעת להשתלמויות בחו"ל ומעבירה רשמים בבלוג. כמו כן - מופיעים גם רגעים קשים, התמודדות עם האתגרים שבעצמאות ובגיוס מוטיבציה, והבלוג כמכלול מלא בטיפים לניהול העסק העצמאי.

מיה לנדאו
מיה היא הבעלים של "שיווק ותקשורת לעסקים". היא נמרת שיווק! הבלוג מציע המון רשומות על שיווק, על הנעה לפעולה, על יצירת מוטיבציה בעסק, הצעות ליצירת שיתופי פעולה אפקטיביים, שיווק יצירתי, גם היא מראיינת בעלי עסקים מצליחים ובעיקר כל הזמן מטפטפת את המסר - אם תעשו מדויק - תצליחו.
היא כותבת המון על בידול, על דיוק, על איתור קהל היעד וגם מספרת על דרכה המקצועית ועל האתגרים.
מיה היא קול מאוד אותנטי וקל מאוד להתחבר לתכנים.
כיאה לאשת שיווק מומחית - הרבה פוסטים מוקדשים להרצאות שלה, סדנאות, קורסים וגם ספר מצליח שכתבה. היתרון הגדול בבלוג הוא כמות גדולה של טיפים, סרטוני הדרכה חינמיים ותכניות פעולה, לרשימת התפוצה היא שולחת אינספור תכנים חינמיים (לאחרונה שני פרקים שלמים מהספר!!), טבלאות ניהול זמן ועוד.

לירון מור
הייחודיות של הבלוג של לירון מור היא שהוא לא בלוג. הוא ולוג. גם אני לא ידעתי עד ממש לאחרונה שזו מילה בכלל... פירושה: בלוג וידאו. לירון מור היא הראשונה בארץ שהחלה את השיווק באמצעות סרטוני וידאו. 
מסרטונים כובשים בראשוניותם ב2009 (כולל צילום עצמי ומצלמה רועדת בקלוז אפ ללא איפור), ועד לסרטונים סופר-מושקעים, קולעים למטרה ובעיקר - מפוצצים בתוכן לאנשי עסקים.
לירון משתפת בחינם המון מהידע שלה על שיווק באמצעות וידאו, היא מראיינת לקוחות ואנשי עסקים שמשתמשים בכלי הזה באופן קבוע וחולקים טיפים, ולי היא בעיקר גרמה לרצות לפתוח מצלמה ולהתחיל לדבר!

לסיכום - יש המון תוכן איכותי בבלוגים, אנשים מנוסים ומקצועיים שכותבים מידע מהימן ויישומי - יזכו לרייטינג גבוה בבלוג, ושווה לגמרי לשאוב מהם השראה, לקרוא כשדרושה מוטיבציה וכשיכולת ההנעה העצמית קצת חלודה. הבלוגים הנ"ל משתפים את התוכן שכל יזם ובעל עסק יוכל להפיק ממנו המון בשימוש נכון, והכי חשוב - הכל זמין מכל מקום - כך שכל דקה יכולה להיותמנוצלת לצבירת ידע חיוני.

בהצלחה!
דנה גור ארי - מאמנת אישית.

אין תגובות: