יום רביעי, 13 במאי 2015

מה זה מאמנת אישית?

זה פוסט שמטרתו היא אחת - לחסוך לכם, המתאמנים הפוטנציאליים, שיטוט באינטרנט, שיחות טלפון מייגעות ושמיעת עצות או רעיונות ממי שלא באמת יש לו מושג.
מה הוא אימון אישי? מה היא מאמנת אישית? מי יפיק את המירב מאימון? איך מתנהל תהליך האימון?

אימון אישי הוא מקצוע יחסית חדש בשוק, הוא מורכב מכלים מעולמות שונים כמו מנהל עסקים, פסיכולוגיה, ספורט, שיווק ועוד.

מטרת האימון האישי היא אחת: השגת אושר.
זה נשמע ענק, יומרני, אולי ניו אייג'י ואמורפי. אני אסביר - 
מאמנת אישית טובה ומנוסה תאתר את הצורך המרכזי והאמיתי של המתאמן. כאשר הצורך הזה יתמלא המתאמן יהיה מאושר.
לכן כסף, למשל, הוא לא צורך מרכזי, הוא אמצעי להשגת הצורך.
כסף נותן אפשרות לצמיחה שתתן אושר / כסף מספק ביטחון שייתן אושר וכו'.

מאמנת הופכת את המטרה להשגת אושר לפרקטית ומציאותית, וממקדת את המתאמן במטרה הלקוחה מתחום חיים אחד בלבד, בהנחה שאדם יכול להתמקד במטרה אחת בכל פעם, ולאחר שתושג הוא יקבל כלים שישמשו אותו להשגת מטרות נוספות בעצמו.


האימון פורט את המטרות הגדולות למשימות קטנות ויומיומיות, מחזק את היכולות והחוזקות של המתאמן ושם את הזרקור על החיובי, מתוך תפיסה שהעצמת הטוב באדם תביא לתוצאה מצויינת. עם זאת, ישנה התייחסות מסויימת לחסמים ולפעולות שלא שירתו או משרתות את המטרות - על מנת להביא את החסמים למודעות ולרכוש כלים להתגבר עליהם. 


האימון נעשה באמצעות תרגול של פעולות שנועדו לצאת בהדרגה מאזור הנוחות באם הוא לא משרת את המטרה המבוקשת, באמצעות שאילת שאלות רבות מצד המאמנת ובהתאמה - שיקוף של התנהגות המתאמן לצורך למידה.


אימון אישי "קלאסי" אורך 10-12 פגישות בנות שעה בערך, אך כל מאמנת לאחר שרכשה ניסיון, מאמצת לעצמה את המתודיקה המתאימה ביותר לה ולמתאמן. 


אני, למשל, מקדישה לתהליך אימון בדר"כ עד 6 (לפעמים אפילו 4) פגישות בנות שעתיים-שלוש בהן אנחנו עובדים לעומק ומתנסים בסיטואציות תוך כדי פגישה, וכך התהליך נעשה מאוד משמעותי ומעמיק כבר אחרי פגישה או שתיים. כמו כן, יש נכונות מצד המתאמנים לבצע פעולות מאתגרות יותר בזמן יחסית קצר.



מאמנת אישית מוסמכת לאחר 132 שעות אקדמיות וכן שני אימוני פרקטיקום לפחות, שפוקחו על ידי מאמנים מנוסים (סופרווויזרים).


מי מתאים לתהליך אימון?

כל אחד בעיקרון. חשוב שתהיה פתיחות לשמוע תפיסה וחומר חדש, לעיתים דברים שזרים לאוזן. רובינו גדלנו על תפיסה תהליכית, קודם נסיים משימה ואז נראה מה הלאה, ופתאום החשיבה התוצאתית ש"הולכת אחורה" מהתוצאה הרצויה, והיא המובילה את הפעולות - נשמעת בהתחלה לא הגיונית.
חשוב שתהיה כוונה אמיתית לבצע שינוי, ומחוייבות לתהליך. מאמנת, מוכשרת ככל שתהיה, לעולם לא תוכל לעזור למי שלא רוצה לעזור לעצמו.
וחשוב להיות שקופים ואמינים מול המאמנת על מנת שהעבודה תהיה אפקטיבית.

אם יש לכם שאלות נוספות לגבי תהליך האימון, מהות האימון ועוד - אשמח לענות לתגובות.


אין תגובות: