יום חמישי, 14 במאי 2015

החשיבות של ה"לא"

הפוסט הזה נולד ממקום של מחשבות על השבוע שהיה. על פניו - שבוע מוצלח, עם הישגים שאני גאה בהם. שכללתי יכולות אימוניות ושיווקיות, היו לי השגים מקצועיים נאים ואפילו הספקתי להקדיש זמן למשפחה.
אבל מה שתפס לי הרבה זמן חשיבה הוא התנהלות שהיתה לי וההבנה של העוצמה החיובית שב"לא".
אני וinnerjoy פותחות קורס חדש וחדשני ראשון.
אחת המשתתפות הותיקות שלנו בקורסים הביעה נכונות להירשם.
במשך ימים ארוכים היא אמרה וסימסה שהנה, היא נרשמת, עכשיו, עוד דקה, עוד שנייה וכו'.
אחרי כמה טיזרים כאלה הבנתי שאין לי מה לשמור לה מקום וזהו.
אם מלכתחילה היתה אומרת לא, או אפילו בהמשך, היו נחסכות לי דקות יקרות של שיחה ושל בירורים אם לשמור מקום או לא, היה נחסך לי תסכול ואפילו קצת כעס, למען האמת.
למזלי הרווחתי למידה, שיעור בהתנהלות מול לקוחות ופוסט :)
אני משתדלת בדרך כלל להיות ישרה עם עצמי ואחרים וכשדברים לא מתאימים, לחסוך את סאגת אי הנעימות ולומר את ה"לא" כבר כשאני בטוחה בו.
לפני עידן ועידנים, כשיצאתי לדייטים, תמיד הערכתי את הג'נטלמנים שסימסו בנימוס "היה נחמד אבל לא", על פני אלו שנעלמו, או גרוע מכך - יצאו לדייט נוסף בשביל הנימוס...
השתדלתי (למעט במקרים קיצוניים - אבל זה לפוסט אחר...) לנהוג כך בעצמי כלפי אחרים.
לא נעים ונוח לומר "לא", זה עלול ליצור עלינו רושם מרוחק, מתנשא.
אבל צריך לקחת את הסיכון ולהיות אמיתיים וישרים עם עצמינו ואחרים, רוב האנשים מעריכים כנות, ועוד יותר - מעריכים חד משמעיות ובהירות.
ומישהי חכמה במיוחד אמרה לי השבוע: עדיף אסון קטן על פני טרגדיה מתמשכת....

אין תגובות: